Ferrari od 1929 roku prowadził stajnię wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari i osiągał znaczne sukcesy w wyścigach samochodowych. 1947 - model Ferrari 125 C Sport z silnikiem 1,5 litra V12 (12 cylindrów).
Wozy cywilne Ferrari, produkowane od 1947 roku, znane ze swego wyszukanego stylu z domu Pininfarina, były i są symbolem luksusu. Ferrari korzystał również z designu innych projektantów, a mianowicie byli to Scaglietti, Bertone i Vignale.
Stosunkowo niewielkie silniki 8- i 12-cylindrowe w układzie V, odznaczające się wysokimi osiągami oraz specyficznym brzmieniem, dobre osiągi i piękny wygląd czynią wozy Ferrari obiektem pożądania.
Jednymi z najgroźniejszych i odwiecznych rywali marki Ferrari są produkty Porsche i Lamborghini.
W 2002 roku, kiedy sytuacja firmy nie miała się najlepiej, Fiat (główny udziałowiec Ferrari) sprzedał 34% akcji bankowi Mediobanza za US$768 mln. We wrześniu 2006 roku Fiat odkupił 29% akcji i obecnie posiada 85% udziałów. 10% należy do syna Enzo Ferrariego, a pozostałe 5% w 2005 roku odkupił Mubadala Development od banku Mediobanza.
Cała historia rozpoczęła się w Modenie 18 lutego 1898 roku. Wtedy to urodził się Enzo Ferrari. Mały Enzo pragnął zostać wielką gwiazdą opery. Jego marzenia się nie spełniły. Kiedy więc skończył pracować we włoskiej jednostce artyleryjskiej w czasie I Wojny Światowej, zdecydował się robić karierę w innej dziedzinie. W 1918 roku dostał pracę w Turynie jako kierowca testowy. Później przeniósł się do innej firmy w Mediolanie i został kierowcą rajdowym oraz testowym. To było świetne posunięcie w kierunku kariery. Jego rajdowy debiut odbył się w 1919 roku w wyścigu "Parma Berceto". W roku 1920 Enzo przeniósł się do Alfa Romeo, z którą to firmą miał być związany przez następne 20 lat. Był najpierw kierowcą testowym, później rajdowym, asystentem ds. sprzedaży, aż został szefem ekipy rajdowej Alfa Romeo i był nim do 1939 roku. Najważniejszym założeniem firmy była organizacja wyścigów rajdowych.

W 1969 roku Enzo Ferrari w związku z rosnącymi wymaganiami rynku podejmuje decyzje o sprzedaniu 50% akcji firmy koncernowi Fiat. W latach siedemdziesiątych rezygnuje także z zawodów sportowych i koncentruje się na Formule 1 zdobywając trzy tytuły mistrza świata. Pod przewodnictwem Enzo Ferrari (1947-88), Ferrari wygrało ok. 5000 wyścigów na całym świecie. Najważniejszymi osiągnięciami Ferrari było zdobycie 9 tytułów mistrzów świata Formuły 1 i 108 zwycięstw w Grand Prix Formuły 1.
Enzo Ferrari zmarł w Modenie 14 sierpnia 1988 roku, ale pozostał legendą we Włoszech, zwłaszcza w rodzinnym mieście, gdzie budował swoje ukochane samochody. Jego portrety wiszą w tym mieście na aptekach, pralniach, garażach. Miejski park nosi jego imię. Jego kierowcy rajdowi mówili, że kocha swoje samochody bardziej niż ich samych. Ferrari nie robił tajemnicy ze swojej pogardy dla ludzi, którzy kolekcjonowali jego samochody jako trofea lub traktowali je jak inwestycje. Enzo często mówił: "Ferrari służy do wyścigów, a nie do tego, żeby stało w garażu".
Mit Ferrari nie gaśnie jednak z odejściem jego założyciela. Nowym prezesem i dyrektorem generalnym zostaje Luca di Montezemolo, który pomimo niesprzyjającej sytuacji, zwiększa inwestycje oraz sprowadza Michaela Schumachera, który w 2000 roku zdobywa mistrzostwo. Począwszy od 1987 roku Ferrari na każde dziesięciolecie firmy wydaje limitowaną wersje bolidu drogowego o najnowszych rozwiązaniach rodem z Formuły 1 i wyścigów samochodowych. W 1997 roku pojawił się model F50, który najlepiej prezentuje osiągnięcia włoskiej firmy w produkcji super sportowych samochodów. Obecnie zakłady Ferrari znajdują się w Modenie i Maranello. W Modenie powstają karoserie, a w Maranello projekty i samochody Formuły 1.
